در دوره های طراحی که پی دی سی 72 ساعته هم نامیده می شود مسیرها متنوع و متفاوت هستند، همانطو که شرکت کننده ها متفاوت هستند، برخی خود را با برنامه های پرماکالچری سر گرم میکنند، برخی دیگر یک سازنده مزرعه میشوند، بعضی ها هم راه دیگری را انتخای میکنند ، برخی دیگر در دورهها یا کارگاه های آموزشی بیشتر در مورد موضوعات خاص یا فناوری های مناسب شرکت می کنند. 
برخی شبکه های انسانی می شوند و تبدیل به نقاط و محل تجمع می شوند. موتورهایی که بدون آنها دانش و تماس ایجاد نمی شود.

و حتی کسانی تنها در مورد آنچه باید انجام دهند فکر می کنند، کسانی دیگر به معلمانی که در این دوره داشته اند می پیوندند و شروع به نگاه دقیق تری به این دنیای متنوع و زیستی می کنند.

بعضی ها هم، مشخصی در مورد آنچه که می خواهند بسیار واضح هستند: تبدیل شدن به یک طراح و یا معلم پرماکالچر (فرهنگ پایدار).

همچنین یکی از اهداف اوبه این است که فارسی زبانان را به دستیابی به دیپلم طراحی در پرماکالچر (فرهنگ پایدار)، چه در ایران، چه در هر جای این کره به زبان فارسی در این مسیر همراهی کنه. 

​​​​​​​

بعد از دوره طراحی پرماکالچر چه باید کرد؟

مسیر یادگیری فعال

مسیر یادگیری فعال هم ساده و هم دشوار است و تا حد زیادی به شاگرد بستگی دارد. کل مسیر خود مدیریتی است، حتی اگر حمایت اساتید اوبه باشد که به بهترین شکل ممکن دانش آموز را مشاوره و راهنمایی می کنند. اگر کارآموز آن را در پروژه خود پیش بینی نکرده باشد، نیازی به شرکت در کلاس ها یا دوره های بعدی ندارید، حتی اگر برخی به روز رسانی ها و لحظات آموزشی برای گسترش و تثبیت مهارت ها و شایستگی های فرد توصیه شود.

مسیر اخذ دیپلم پس از شرکت در یک دوره 72 ساعته در طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار) آغاز می شود. پس از تکمیل ماژول استاندارد 72 ساعته پیشنهاد شده در سال 1985 توسط بیل مولیسون، که توسط هر معلم متعلق به یکی از اوبه های شناخته شده تدریس می شود، طراحان و معلمان مشتاق فرآیند یادگیری خود را به مدت حداقل 2 سال و تحت نظارت مربیان شروع می کنند. "دیپلم طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار)" با ارائه پروژه های خود در مقابل کمیسیون اعتبار اوبه پرماکالچر (فرهنگ پایدار) ایران اعطا می شود.

​​​​​​​

یادگیری فعال چیست

این مسیری است که به دیپلم طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار) منتهی می شود.

هدف از مسیر یادگیری فعال این است که نظریه ای را که دانش آموز در طول دوره طراحی آموخته است، به کار گیرد و آن را در پروژه های شخصی خود به اشتفاده کند.

مهمترین جنبه این مدل چرخه ای بودن آن است.
این بدان معنی است که یادگیری فعال واقعی برخی از جنبه های هر چهار مرحله را دارد:

... انجام دهید -> مشاهده کنید -> فکر کنید -> برنامه ریزی کنید -> انجام دهید ...
اگر حتی یکی از این موارد وجود نداشته باشد، یادگیری ناقص خواهد بود و باید تغییرات و اضافات لازم در مسیر ایجاد شود.

​​​​​​​

برای کیاست ؟

به همه کسانی که دوره طراحی پرماکالچر را به مدت 72 ساعت گذرانده اند و می خواهند در مسیر خود برای دریافت دیپلم طراحی پرماکالچر در اوبه ثبت نام کنند و از پشتیبانی و کمک برخوردار شوند.

پس از اتمام دوره 72 ساعته طراحی پرماکالچر، بسیاری از افراد می خواهند به یادگیری در مورد پرماکالچر، تمرین نظریه ها و روش های طراحی و استفاده از طراحی پرماکالچر در زندگی خود به صورت دقیق و برنامه ریزی شده ادامه دهند.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

از فرهنگ دائمی به عنوان بخشی از کار حقوقی یا داوطلبانه استفاده کنید
توسعه خانه و باغ
در یک پروژه اجتماعی یا محله ای مشارکت کنید
روی یک ابتکار انتقال کار کنید
توسعه یک شرکت پایدار
مهارت های حرفه ای جدید را بیاموزید
پرماکالچر را در محل کار اعمال کنید
برنامه زندگی خود را اجرا کنید
الیته که همه اینها می تونه دشوار باشه و بسیاری از افراد می خواهند در این راه از آنها حمایت شود.
دیپلم همچنین به رسمیت شناختن این همه یادگیری و کار سخت است، به خصوص اگر فرهنگ پایدار بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شما شده باشد.

​​​​​​​

دیپلم طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار) چیست؟

دیپلم یک دوره تحصیلی خود مدیریت است که حداقل 2 سال طول می کشد. در طول  این دوره (یادگیری فعال)، پروژه ای آماده می کنید که توانایی کارآموز را در به کارگیری اصول اخلاقی و اصول پرماکالچر به صورت کامل و جامع نشان می دهد و مهارت های کسب شده را با استفاده از یک سری روش ها، ابزارها و مهارت های طراحی نشان می دهد.

چرا دیپلم طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار) را دریافت کنید؟

مدرک دیپلم به سه دلیل مهم است:

اولاً، این یک برنامه درسی ساختاریافته برای حمایت از افرادی است که می‌خواهند بیشتر بیاموزند و بیشتر در فرهنگ پایدار زندگی کنند. این به ما امکان می دهد مهارت های خود را توسعه دهیم و حرفه ای شویم
ثانیا به توسعه کمک می کند

در اینترنت پروژه ها را می توان برای پشتیبانی از شبکه گسترده تر انتخاب کرد و شبکه معلم به ارتباط افراد از طریق علایق و موضوعات یادگیری کمک می کند.
ثالثاً، سیستم ما تضمین کیفیت است، در واقع کارآموزان خوب معلمان خوبی خواهند بود و تعداد طراحانی که پرماکالچر را تمرین می کنند افزایش می دهند.
 

اعتباربخشی از چه چیزی تشکیل شده است
مسیر فعال یک مسیر ساختاریافته اما منعطف است که با همراهی  معلم راهنمای مسیر Path Tutor و مشاوره Project Tutor  انجام می شود. یک شبکه فعال از کارآموزان، فارغ التحصیلان و معلمان وجود دارد که در طول جلسات عمومی اوبه برای به اشتراک گذاشتن کارهای برنامه ریزی و معاشرت با یکدیگر ملاقات می کنند.

مراحل اصلی مسیر به شرح زیر است:

انتخاب معلم راه نمای مسیر و مشاور پروژه
عضویت در اوبه
تهیه نمونه کار پروژه برای ارزیابی مشاور پروژه
استاد راهنما و معلم پروژه کار را بررسی می کنند و اقدامات لازم را برای انجام توصیه می کنند، به عنوان مثال اینکه آیا تغییرات و بهبودهایی ایجاد شود یا اینکه شاگرد آماده انجام این کار است.
"ارائه میان دوره ای" کار خود به مجمع عمومی. ارائه مسیر متوسط ​​لحظه بسیار مهمی از یادگیری فعال است، به شما امکان می دهد مسیر و پروژه خود را برای جمع آوری بازخورد از همه حاضران ارائه دهید، 20 دقیقه طول می کشد و سپس 10 دقیقه سؤال از مجمع و 10 دقیقه بازخورد از طرف مجمع ارائه می شود. مونتاژ. این ارائه می تواند حداقل یک سال پس از ثبت نام برای یادگیری فعال و با رضایت دو استاد راهنما انجام شود.
متعاقباً پس از توافق با اساتید راهنما، کارآموز می تواند نمونه کار خود را برای دیپلم (حداقل یک سال از تاریخ ارائه مسیر متوسط ​​و حداقل 2 سال از تاریخ ثبت نام برای یادگیری فعال) ارائه دهد. مجمع به کمیسیون اعتباربخشی مراجعه کرد. ارائه دیپلم 40 دقیقه و سپس 10 دقیقه سؤال از مجمع و 10 دقیقه بازخورد از مجمع به طول می انجامد.
فرصت ارائه هر دو مسیر متوسط ​​و نمونه کار برای دیپلم، مجمع عمومی اوبه است، همچنین فرصت بسیار مهمی برای شرکت در ارائه سایر کارآموزان و احتمالاً عضویت در کمیسیون اعتباربخشی دیپلم سایر کارآموزان و آشنایی با معلمان اوبه.


دستیابی به دیپلم طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار)
دانش آموزان آموزش فعال دو جلسه در مجامع عمومی برای ارائه کار خود دارند:

جلسه ای برای سخنرانی های میان رده که در آن دانش آموزان هر کدام 40 دقیقه زمان دارند که به 20 دقیقه ارائه، 10 دقیقه پرسش و پاسخ و 10 دقیقه بازخورد از افراد حاضر تقسیم می شود.
جلسه اعتباربخشی دیپلم که در آن دانشجویان هر کدام 35 دقیقه برای ارائه پروژه و مسیر خود، 10 دقیقه پرسش و پاسخ و 10 دقیقه بازخورد از افراد حاضر در نظر دارند.
کل فرآیند توسط مربیان اوبه هدایت می شود.

پس از ارائه ها برای اعتباربخشی، کمیسیون اعتبار سنجی جلسه می گذارد و گزارش توصیه خود را برای نامزد و اوبه آماده می کند. گزارش در سوابق ثبت می شود.

ارائه و تحویل دیپلم پس از تأیید اعتبار، در یک رویداد عمومی در طول مجمع عمومی انجام می شود، مناسبتی که در آن همه با هم جشن می گیریم.

 



​​​​​​​

شما هم به ما بپیوندید

برای درک بهتر، کلمه پرماکالچر را باز میکنیم؛ پرماکالچر (Permaculture) ترکیبی از کلمه پرماننت(Premanent)   که به معنی دائمی و پایدار است و کلمه کالچر (Culture)  به دو معنی به کار میرود:  یکی کشت و دیگری فرهنگ. در سال های اولیه از کلمه کشاورزی به جای فرهنگ استفاده میشد ولی امروزه در سیر تکاملی، به فرهنگ دائمی تبدیل شده است و به بیانی زیباتر فرهنگ پایدار نامیده میشود.
در پرماکالچر بسیار به لغت اکولوژی بر میخوریم که لازم میدانم همینجا معنی این کلمه را باز کنم. اکولوژی به معنی بوم شناسی است، بوم‌شناسی در فارسی ترجمه واژگانی از نام لاتین آن یعنی اکولوژی است. ...

از اوبه پرماکالچر حمایت کنید
کمک های مالی سخاوتمندانه شما به ما کمک می کند تا مقالات و رسانه های خبری دنیای پرماکالچر را رایگان ارائه دهیم، و به فارسی زبانان در سراسر جهان آموزش دهیم، الهام باشیم و توانمند تا از طریق پرماکالچر، سبک زندگی پایدارتر و اخلاقی را داشته باشند.در عین حال، جدای، از کمک های فیزیکی و فکری، که می تواند از طریق داوطلبانه انجام دهید، امکان حمایت از پروژه حتی از نظر اقتصادی از طریق تأمین مالی جمعی یا با کمک های داوطلبانه ساده برای کمک به هزینه هایی که به طور اجتناب ناپذیر ایجاد می شود وجود دارد. 

ما فعالان طراحی پرماکالچر می خواهیم با ایجاد یک آکادمی آموزشی، دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و هم چنین رویدادهایی برای انتقال دانش پرماکالچر و ایجاد شبکه‌ های آموزشی و حمایتی برگزار بکنیم و جامعه‌ای با طراحی پرماکالچر در میان فارسی زبانان دنیا به خصوص ایران شکل دهیم و با این کار مفاهیم پرماکالچر را در قالب استانداردهای بین المللی و با توجه به ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و محیط زیستی به فارسی زبانان آموزش داده و شکل گیری شبکه پرماکالچر را راهبری کنیم.

پرماکالچر چیست؟
1.پرماکالچر یک چارچوب خلاّقانه است برای ابداع شیوه های زندگی پایدار.
2.پرماکالچر روشی است عملی مبتنی بر توسعۀ سیستمهای متوازن )از منظر زیست محیطی
​​​​​​​ (، کارآمد و مفید که در همه جا و برای همه کس قابل استفاده است. با بررّسی دقیق راهها و روشهایی که منابع خود را مصرف میکنیم....

درهای اوبه به روی همه باز !
​​​​​​​ به اشتراک گذاشتن و گذراندن لحظات خوب زندگی در طبیعت لذت بخش خواهد بود. اگر می خواهید یک کارگاه آموزشی برگزار کنید، در یک رویداد شرکت کنید، داوطلب شوید تا یاد بگیرید و اجازه دهید ما هم از شما یاد بگیریم، پس به دنیای اوبه خوش آمدی. اگر کنجکاوی، ایده و اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن دارید، اینجا مکان مناسبی برای شماست.

کل پروژه توسط تیمی از داوطلبان پشتیبانی می شود که با عشق به کار خود و علاقه مندی به پروژه، همکاری فعال خود را برای توسعه اوبه اهدا کرده اند و ایمان دارند برای فرهنگی پایدار و بستری مناسب برای آیندگان نیاز است گروهی باشیم که برای فارسی زبانان مسیر را هموار کنیم.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش