این دوره شامل برنامه درسی استاندارد بین‌المللی PDC 72 ساعته و شامل کاوشی جامع از اصول، کاربردها و شیوه‌های طراحی پرماکالچر(فرهنگ پایدار) است. ماژول های دوره ما مطابق با هر فصل از "کتابچه راهنمای طراحان پرماکالچر" نوشته  بیل مولیسون "Bill Mollison" ، بنیانگذار پرماکالچر، تدریس می شود. 
از آنجایی که ما در فلات ایران، مناطق آب و هوایی متفاوتی داریم (معتدل، نیمه گرمسیری، خشک) آموزش پرماکالچر ما به مناطق آب و هوایی که توسط شرکت کنندگان دوره ارائه می شود، توجه ویژه ای می کند. این دوره، یک استاندارد بین المللی مشترک، به عنوان یک دوره پایه برای  پرماکالچریست های فارسی زبان است.
با گذراندن این دوره به درک اساسی از طراحی پرماکالچر خواهید رسید و قادر خواهید بود اکوسیستم های مولد یکپارچه ای طراحی کنید که قادر به رفع نیازهای انسانی باشند و در عین حال، به بهره مندی پایدار از محیط زیست کمک کنند.
طراحی پرماکالچر برای هر آب و هوا، منظره یا موقعیتی قابل اجرا است. می توان آن را از فضاهای کوچک مثل بالکن های شهری، حیاط خلوت، خانه های کوچک تا باغ ها و مزارع حومه شهر به کار برد و بازدهی بالایی از مواد غذایی تازه ارگانیک برای هر خانواده تولید کرد. 
پرماکالچر همچنین می‌تواند در مزارع کوچک خانگی، در زمین‌های کشاورزی و در نهایت پروژه‌های بازسازی اکوسیستم جهانی اعمال شود.
این دوره سیستم های پرماکالچر (فرهنگ پایدار) را برای طیف گسترده ای از مناظر و آب و هوا پوشش می دهد. این شامل استفاده ازاصول پرماکالچر برای تولید غذا، طراحی خانه، ساخت و ساز، حفظ انرژی و تولید است و ساختارهای اقتصادی جایگزین و استراتژی‌های قانونی حمایت از راه‌حل‌های پرماکالچر را بررسی می‌کند.

یک طراح حرفه ای پرماکالچر شوید !

​دوره طراحی ۷۲ ساعته PDC 
پرماکالچر (فرهنگ پایدار )
مهارت های تغییر زندگی و جهان بینی کل نگر را به دست آورید

برای ثبت نام در دوره ها اینجا کلیک نمایید

در این دوره چه چیزهایی یاد خواهید گرفت؟

چگونه سیستم های پرماکالچر مولد را به صورت پایدار طراحی کنید. چگونه از طریق طبیعت جریان انرژی را درک کنیم. این دوره نحوه درک شما از جهان را از طریق یک لنز مبتنی بر راه حل جدید، تغییر می دهد. درک درستی از آنچه برای راه اندازی مکانی با فرهنگ پایدار لازم است، به دست آورید.

پرماکالچر می تواند شما را به کجا برساند؟

یک حرفه جدید به عنوان یک طراح و مشاور پرماکالچررا شروع کنید. ملک خود را برای حداکثر بهره وری پایدار طراحی کنید و ردپای کربن خود را به حداقل برسانید. آموزش طراحی پرماکالچر به دیگران و یا می توانید برای یک طراح حرفه ای پرماکالچر شوید البته بعد از دریافت دیپلم. کمک های بشردوستانه و توسعه پایدار در جامعه و احیای زمین. احساسی متفاوت و درکی آگاهانه به زندگی خود داشته باشید.

این دوره شامل چه مواردی می شود؟

•  72 ساعت دوره
•  با اساتید با تجربه و با حمایت دستیاران تیم ما.
•  جلسات صبحگاهی پرماکالچربه صورت عملی و برنامه درسی اضافی
•  هر روز صبح از شما دعوت می شود تا در فعالیت های عملی مزرعه پرماکالچر شرکت کنید در صورت اسکان •  مکان برای کمپینگ، دوش آب گرم و امکانات توالت در دسترس شما خواهد بود.
•  غذاهایی محلی نسبت  به محل برگزاری کلاس و همچنین برخی از محصولات غذایی ارگانیک که به صورت محلی تهیه میشوند.
•  تمرین طراحی نهایی
•  شما این شانس را خواهید داشت که مهارت های جدید خود را تمرین و یک پروژه  پرماکالچررا طراحی با همکاری خودتان طراحی کنید.
•  گواهی طراحی  PDC Permacalture پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، مدرک بین امللی  خود را دریافت خواهید کرد که توسط اکادمی ایتالیا امضا خواهد شد.

ثبت نام در دوره 

پرماکالچر (فرهنگ پایدار) به درون هر فرد ریشه می دواند. 
مراقبت از مردم ابتدا با مراقبت از خود شروع می شود. جهانی گشوده می شود و امکان رویارویی با یک سفر پر ماجرا که با شروع از بعد وجودی شخصی، که به شما امکان می دهد پتانسیل های خود را کشف کنید و از این طریق آگاهانه تر و پایدارتر برنامه ریزی و عمل کنید. طراحی بر اساس چشم انداز  با هدف ایجاد سیستم های زندگی پایدار در طول زمان و همچنین ایجاد فضاهایی برای بازسازی آنچه در اثر عمل کرد ما انسانها از بین رفته است.
توجه: 
برای تکمیل ثبت نام باید فرم زیر را با دقت تکمیل کرده و  هزینه دوره را پرداخت نموده و منتظر تماس همکاران ما باشید.


برای ثبت نام در دوره ها اینجا کلیک نمایید
قوانین عمومی دوره ها
سیاست بازپرداخت

برای درک بهتر، کلمه پرماکالچر را باز میکنیم؛ پرماکالچر (Permaculture) ترکیبی از کلمه پرماننت(Premanent)   که به معنی دائمی و پایدار است و کلمه کالچر (Culture)  به دو معنی به کار میرود:  یکی کشت و دیگری فرهنگ. در سال های اولیه از کلمه کشاورزی به جای فرهنگ استفاده میشد ولی امروزه در سیر تکاملی، به فرهنگ دائمی تبدیل شده است و به بیانی زیباتر فرهنگ پایدار نامیده میشود.
در پرماکالچر بسیار به لغت اکولوژی بر میخوریم که لازم میدانم همینجا معنی این کلمه را باز کنم. اکولوژی به معنی بوم شناسی است، بوم‌شناسی در فارسی ترجمه واژگانی از نام لاتین آن یعنی اکولوژی است. ...

از اوبه پرماکالچر حمایت کنید
کمک های مالی سخاوتمندانه شما به ما کمک می کند تا مقالات و رسانه های خبری دنیای پرماکالچر را رایگان ارائه دهیم، و به فارسی زبانان در سراسر جهان آموزش دهیم، الهام باشیم و توانمند تا از طریق پرماکالچر، سبک زندگی پایدارتر و اخلاقی را داشته باشند.در عین حال، جدای، از کمک های فیزیکی و فکری، که می تواند از طریق داوطلبانه انجام دهید، امکان حمایت از پروژه حتی از نظر اقتصادی از طریق تأمین مالی جمعی یا با کمک های داوطلبانه ساده برای کمک به هزینه هایی که به طور اجتناب ناپذیر ایجاد می شود وجود دارد. 

ما فعالان طراحی پرماکالچر می خواهیم با ایجاد یک آکادمی آموزشی، دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و هم چنین رویدادهایی برای انتقال دانش پرماکالچر و ایجاد شبکه‌ های آموزشی و حمایتی برگزار بکنیم و جامعه‌ای با طراحی پرماکالچر در میان فارسی زبانان دنیا به خصوص ایران شکل دهیم و با این کار مفاهیم پرماکالچر را در قالب استانداردهای بین المللی و با توجه به ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و محیط زیستی به فارسی زبانان آموزش داده و شکل گیری شبکه پرماکالچر را راهبری کنیم.

پرماکالچر چیست؟
1.پرماکالچر یک چارچوب خلاّقانه است برای ابداع شیوه های زندگی پایدار.
2.پرماکالچر روشی است عملی مبتنی بر توسعۀ سیستمهای متوازن )از منظر زیست محیطی
​​​​​​​ (، کارآمد و مفید که در همه جا و برای همه کس قابل استفاده است. با بررّسی دقیق راهها و روشهایی که منابع خود را مصرف میکنیم....

درهای اوبه به روی همه باز !
​​​​​​​ به اشتراک گذاشتن و گذراندن لحظات خوب زندگی در طبیعت لذت بخش خواهد بود. اگر می خواهید یک کارگاه آموزشی برگزار کنید، در یک رویداد شرکت کنید، داوطلب شوید تا یاد بگیرید و اجازه دهید ما هم از شما یاد بگیریم، پس به دنیای اوبه خوش آمدی. اگر کنجکاوی، ایده و اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن دارید، اینجا مکان مناسبی برای شماست.

کل پروژه توسط تیمی از داوطلبان پشتیبانی می شود که با عشق به کار خود و علاقه مندی به پروژه، همکاری فعال خود را برای توسعه اوبه اهدا کرده اند و ایمان دارند برای فرهنگی پایدار و بستری مناسب برای آیندگان نیاز است گروهی باشیم که برای فارسی زبانان مسیر را هموار کنیم.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش