یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که تقریباً برای همه افراد در محیط پرماکالچر صدق می کند، "شما آنچه را که نمی دانید، نمی دانید."
There is an old adage that applies to almost everyone in a permaculture environment, “You don’t know what you don’t know.”

​​​​​​​

مشاوره و طراحی مزارع پرماکالچر

خدمات مشاوره و اجرایی اوبه 

هر دارایی از نظر چالش‌ها و پتانسیلی که ارائه می‌کند، یک عالم کوچک از محیط وسیع‌تر است.
ما با کشاورزان و مالکان همکاری می کنیم تا طرحی را برای ایجاد یک چشم انداز زیبا، پر رونق و مولد، در راستای کسب و کار و آرزوهای محیط زیستی هر مشتری اجرایی کنیم.

طراحی و مشاوره
​​​​​​​​​​​​​​
اکوسیستم های کشاورزی در آینده نزدیک، فضاهای تولیدی طراحی شده و یکپارچه ای هستند که الگوهای کاری دنیای طبیعی ای را تقلید می کنند، که انسان نیز بخشی از آن است.
بنابراین طراحی، اساس هر اقدام و هر فرآیند ساخت و ساز این مناظر جدید کشاورزی است. با این رویکرد، ما تجربه خود را به دست آورده ایم و اکنون احساس می کنیم آماده افشا و ارایه حرفه ای آن هستیم. بنابراین ما می توانیم شما را در انتخاب های زراعی راهنمایی کنیم. اگر از صفر شروع می کنید، ما یک سیستم کامل را برای شما طراحی می کنیم. در غیر این صورت، ما نیز می‌توانیم تنها در درک و تحقق عناصر منفرد سیستم موجود شما، در منظری احیاکننده، از شما حمایت کنیم. ما می توانیم به شما در طیف وسیعی از نیازهای مرتبط با ایده ها و پروژه های شما کمک کنیم.

طراحی کشاورزی
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​چه کسی گفته که سیستم های کشاورزی مولد نمی توانند مانند باغ ها، زیبا و هیجان انگیز باشند؟
ما تجارب خود را بر این جنبه مهم متمرکز کرده ایم و با شروع از اصل پرماکالچر که می گوید "یکپارچه سازی و جدا نشدن"، دانش و روش هایی را توسعه داده ایم تا به یک سنتز هماهنگ از محصولات و باغات دست یابیم.

طراحی پرماکالچر 360 درجه
​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ما طراحی می کنیم! بیشترین کاری که ما دوست داریم انجام بدهیم، طراحی مزارع و فضا های پرماکالچر است. ما در شروع با شما هستیم برای توسعه یا اجرای پروژه پرماکالچر، راه‌اندازی یک مزرعه کوچک یا حتی پروژه خصوصی شما، در هر مقیاسی.

طراحی درختستان غذا 
​​​​​​​

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​طراحی باغ های میوه مورد علاقه و اشتیاق ما هستند. ما سیستم‌های یکپارچه و درختستان غذا که جنگل غذا هم گفته می شود - از باغ سبزی ساده گرفته تا باغ سنتی تا جنگل غذا و جنگلداری کشاورزی- طراحی می کنیم تا در سطوح مختلف محصول ایجاد کند، و ترجیح می‌دهیم گیاهان در حال رشد اکوسیستمیک را هم درگیر کنیم تا همگی در حال تکامل باشند. 
طراحی و اجرای سیستم های آبیاری
استراتژی‌های آبیاری کم مصرف، به‌ویژه در سال‌های اولیه یک سیستم جدید بسیار مهم است. قبل از اینکه روابط محیط زیستی سیستمی، در محیطی به خوبی طراحی، به سبزیجات اجازه دهد در این عصر تنش حرارتی و آب زیاد، خود را آزاد کرده و انعطاف‌پذیر شوند، ضروری هستند. ما سیستم های آبی را با حداقل یا بدون تاثیر بصری طراحی و می سازیم.

مطالعه و طراحی سیستم های ذخیره آب
​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​تغییرات اقلیمی، فراهم کردن سیستم‌های ذخیره‌سازی آب باران یا فاضلاب را ضروری کرده است تا اثرات نامطلوب خشکسالی‌های طولانی و طاقت‌فرسا به حداقل برسد و همچنین هزینه‌های آبیاری کاهش یابد

​​​​​​​زیبایی شناسی منظر روستایی
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​عصر بازآفرینی محیطی، مستلزم آن است که سیستم های کشاورزی به شدت مورد بازنگری قرار گیرند تا به عنصر زیبایی شناختی منظر شهری و حومه شهری تبدیل شوند، زیرا آنها همیشه جنبه مناطق روستایی سنتی را مشخص می کنند.
مناظر / سیستم روستایی با طراحی، عملکردی و زیبایی‌شناختی برای کسانی که در این سیستم زندگی و کار می‌کنند، برای بازدیدکنندگان و مشتریان پاداش و انگیزه دارد. ما روش‌های طراحی را توسعه می‌دهیم تا به شما در تحقق ایده‌تان کمک کرده و محیط اطراف را ادغام و بهبود بخشد و عنصری ارزشمند و آراسته را تشکیل دهد تا به خودی خود پتانسیل بازگشت اقتصادی داشته باشد.

مشاوره برای انتخاب واریته و کاشت گیاه
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​انتخاب واریته‌ها همیشه دشوار است، به‌ویژه زمانی که با واریته‌های قدیمی سروکار داریم که کمتر شناخته شده‌اند، یا هنگام کار در زمینه‌های چند گونه‌ای، و در محصولات چند سطحی، در مناطق غیر معمول برای واریته‌های متعددی که وارد بافت‌های کشاورزی فعلی هم می‌شوند. ما چندین سال تجربه در ایجاد سیستم های پیچیده گیاهی به دست آورده ایم و آماده ایم آن را در اختیار شما قرار دهیم.

به مدیریت و هرس باغ احترام بگذارید
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​ما باغ را جزء ضروری و ارگانیک اکوسیستم های کشاورزی می دانیم. به همین دلیل است که درختان را به طور کامل به عنوان عناصر کلیدی چندکاره می بینیم و نه صرفا به عنوان تولیدکنندگان میوه های فصلی. بنابراین ما می خواهیم درختان عمر طولانی و سالم داشته باشند و چرا که نه، زیبا باشند. ما سعی می کنیم زندگی حیوانی را با باغ ادغام کنیم. ما نوعی هرس را به کار می گیریم که به وضعیت و فیزیولوژی گیاهان احترام می گذارد و یا از روش های دفاع طبیعی سبزیجات کشت شده، استفاده می کنیم.

کمک در انتخاب و خرید زمین
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​خرید زمین یک انتخاب دشوار است، اما برای توسعه یک پروژه دائمی یا کشاورزی سیستمیک از اهمیت اساسی برخوردار است. ما تجربه خود را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما در انتخاب کمک کنیم، با ارزیابی عوامل مختلفی که به بهتر و اغلب کم هزینه تر شدن، موفقیت پروژه های شما کمک کنند.

●    با توجه به تاثیرات تغییرات آب و هوایی، بلایای طبیعی، تحولات سیاسی، مقررات… بهترین مکان برای سکونت کجاست؟
●    برای برآوردن نیازهای خود به چه نوع زمینی نیاز دارید؟ 
●    در کجا باید خود را قرار دهید، نزدیک به یک شهر بزرگ یا "در میانه ناکجاآباد"؟ 
●    از دیدگاه پرماکالچر در زمین به دنبال چه چیزی باشیم - ، شیب، خاک، آب… 
●    چگونه یک زمین بالقوه و پنهان را ارزیابی کنید؟

ایجاد گیلدا (اصناف گیاهان) و حاشیه های محیط زیستی
گیلدا (اصناف گیاهان) گیاهانی هستند که پیوندهای مفیدی بین درختان، درختچه ها و سبزیجات مختلف از گونه های مختلف که میتوانند از یکدیگر حمایت کنند و عملکردهای متقابلی را انجام می دهند. توابع اصلی عبارتند از:
•    کنترل آفات با استفاده از رایحه و بخور دادن به خاک اطراف
•    پیشنهاد تغذیه از نظر فراهمی زیستی مواد معدنی یا مواد هیومیک (ارگانیک)
•    حفاظت فیزیکی، به عنوان یک پشتیبان یا مانع در برابر باد و فیتوشیمی، به عنوان آزادسازی مواد و ترشحات
•    کاهش رقابت بین سیستم های ریشه
•    با مشاوره ما برای ایجاد یا اجرای گیلدا سودمند به سیستم کشاورزی خود برسید.

طراحی و سازماندهی مزرعه میکرو
​​​​​​​

یک مدل مزرعه میکرو می تواند در واقعیت های مختلف و متعددی که در حال توسعه هستند ایجاد شود، با اندازه های از 0 تا 5 هکتار اعمال می شود. ما به شما کمک می کنیم مزرعه خود را ایجاد کنید، تغییر دهید یا دوباره طراحی کنید تا آن را کارآمدتر، انعطاف پذیرتر، پایدارتر و حتی با چشم انداز روستایی اطراف بیشتر یکپارچه کنید.

​​​​​​​

برای درک بهتر، کلمه پرماکالچر را باز میکنیم؛ پرماکالچر (Permaculture) ترکیبی از کلمه پرماننت(Premanent)   که به معنی دائمی و پایدار است و کلمه کالچر (Culture)  به دو معنی به کار میرود:  یکی کشت و دیگری فرهنگ. در سال های اولیه از کلمه کشاورزی به جای فرهنگ استفاده میشد ولی امروزه در سیر تکاملی، به فرهنگ دائمی تبدیل شده است و به بیانی زیباتر فرهنگ پایدار نامیده میشود.
در پرماکالچر بسیار به لغت اکولوژی بر میخوریم که لازم میدانم همینجا معنی این کلمه را باز کنم. اکولوژی به معنی بوم شناسی است، بوم‌شناسی در فارسی ترجمه واژگانی از نام لاتین آن یعنی اکولوژی است. ...

از اوبه پرماکالچر حمایت کنید
کمک های مالی سخاوتمندانه شما به ما کمک می کند تا مقالات و رسانه های خبری دنیای پرماکالچر را رایگان ارائه دهیم، و به فارسی زبانان در سراسر جهان آموزش دهیم، الهام باشیم و توانمند تا از طریق پرماکالچر، سبک زندگی پایدارتر و اخلاقی را داشته باشند.در عین حال، جدای، از کمک های فیزیکی و فکری، که می تواند از طریق داوطلبانه انجام دهید، امکان حمایت از پروژه حتی از نظر اقتصادی از طریق تأمین مالی جمعی یا با کمک های داوطلبانه ساده برای کمک به هزینه هایی که به طور اجتناب ناپذیر ایجاد می شود وجود دارد. 

ما فعالان طراحی پرماکالچر می خواهیم با ایجاد یک آکادمی آموزشی، دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و هم چنین رویدادهایی برای انتقال دانش پرماکالچر و ایجاد شبکه‌ های آموزشی و حمایتی برگزار بکنیم و جامعه‌ای با طراحی پرماکالچر در میان فارسی زبانان دنیا به خصوص ایران شکل دهیم و با این کار مفاهیم پرماکالچر را در قالب استانداردهای بین المللی و با توجه به ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و محیط زیستی به فارسی زبانان آموزش داده و شکل گیری شبکه پرماکالچر را راهبری کنیم.

پرماکالچر چیست؟
1.پرماکالچر یک چارچوب خلاّقانه است برای ابداع شیوه های زندگی پایدار.
2.پرماکالچر روشی است عملی مبتنی بر توسعۀ سیستمهای متوازن )از منظر زیست محیطی
​​​​​​​ (، کارآمد و مفید که در همه جا و برای همه کس قابل استفاده است. با بررّسی دقیق راهها و روشهایی که منابع خود را مصرف میکنیم....

درهای اوبه به روی همه باز !
​​​​​​​ به اشتراک گذاشتن و گذراندن لحظات خوب زندگی در طبیعت لذت بخش خواهد بود. اگر می خواهید یک کارگاه آموزشی برگزار کنید، در یک رویداد شرکت کنید، داوطلب شوید تا یاد بگیرید و اجازه دهید ما هم از شما یاد بگیریم، پس به دنیای اوبه خوش آمدی. اگر کنجکاوی، ایده و اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن دارید، اینجا مکان مناسبی برای شماست.

کل پروژه توسط تیمی از داوطلبان پشتیبانی می شود که با عشق به کار خود و علاقه مندی به پروژه، همکاری فعال خود را برای توسعه اوبه اهدا کرده اند و ایمان دارند برای فرهنگی پایدار و بستری مناسب برای آیندگان نیاز است گروهی باشیم که برای فارسی زبانان مسیر را هموار کنیم.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش