معرفی پروژه های موفق پرماکالچر در دنیا

پرماکالچر (فرهنگ پایدار) نشان دهنده طراحی و اخلاق نوآورانه است، بر اساس فرآیندی که کشاورزی را پایدارتر می کند، خاک را دوباره تقویت می کند، آب را حفظ می کند و جریان تولید زباله را تغییر می دهد. این فرآیند از روابط روزمره موجود در طبیعت الهام گرفته میشود. هدف اصلی اتخاذ اصول پرماکالچر این است که افراد بتوانند خودشان تولید کننده باشند و مصرف کننده وابسته نباشند. این تکنیک ها بسته به آب و هوا و منابع خاص منطقه به روش های مختلفی در سراسر جهان انجام می شود. در حالی که روش‌های شیوه‌های پرماکالچر متنوع هستند، رویکرد کل‌نگر ثابت می‌ماند. بنابراین به راحتی می توان در نظر داشت که اصول اولیه اخلاق پایدار شامل مراقبت از زمین، مراقبت از مردم و به اشتراک گذاری منابع است.

اخیراً یک فراخوان قوی برای تحقیق وجود دارد که مزایای بلندمدت و مشارکت بالای افرادی که این اصول را اتخاذ می کنند به همراه دارد. به گفته اسکات پیتمن، مدیر موسسه ملی پرماکالچر، تقریباً 100000 تا 150000 دانش آموز دوره های گواهی شده در این زمینه را گذرانده اند و تقریباً 50000 دانش آموز از ایالات متحده هستند. همچنین حجم وسیعی از اطلاعات وجود دارد که بسیاری از داستان‌های موفقیت آمیز مرتبط با پرماکالچر (فرهنگ پایدار) را تأیید می‌کند که در سراسر جهان اجرا شده‌اند. 

با توجه به Appleseed Permaculture، بیش از 1،000،000 نفر در حال حاضر در بیش از 140 کشور دارای مدرک پرماکالچر (فرهنگ پایدار) هستند و بیش از 4000 پروژه در این زمینه انجام شده است.
استفاده از پرماکالچر ابزار موثری برای مبارزه با سوء تغذیه در مالاوی بوده است. Never Ending Food سازمانی است که به پرماکالچر (فرهنگ پایدار) و تغذیه در آفریقا اختصاص دارد. Stacia و Kristof Nordin متعهد به طراحی سیستم هایی هستند که از یک سبک زندگی پایدار پشتیبانی می کنند. این سازمان چندین جلسه از دوره های طراحی پرماکالچر (فرهنگ پایدار)  را در سراسر کشور مالاوی ترویج داده است. با توجه به اینکه این کشور دارای فصل رشد 12 ماهه است، دسترسی به آب و پایگاه ژنتیکی بزرگ بذرهای محلی هم است، معرفی پرماکالچر (فرهنگ پایدار) پتانسیل تولید مقادیر زیادی غذا در طول سال و در نتیجه ایجاد تغییرات مثبت در محصولات کشاورزی را دارد. خانواده های مالاویایی با ارائه بهبودهای کم هزینه برای خانواده های کشاورز می توانند امنیت غذایی کلی خانواده خود را افزایش دهند. مؤسسه کشاورزی و بوم شناسی کوسامالا برای افزایش آگاهی در مورد مزایای پرماکالچر، پروژه خاک سرخ را به منظور ایجاد ابزاری برای کشاورزان برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه در مورد فرآیند مورد نظر اجرا کرد. صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (IFAD) گزارش داده است که پرماکالچر (فرهنگ پایدار) راه‌حلی مناسب برای کمک به مبارزه با ناامنی غذایی برای 15 درصد از جمعیت جهان که دچار سوءتغذیه هستند، است. کشاورزانی که از پرماکالچر در مالاوی استفاده می کنند از امنیت غذایی متوسط ​​بهتر، رژیم غذایی متنوع تر، و عملکرد بالاتری نسبت به کشاورزان معمولی برخوردارند.

برای درک بهتر این پروژه ها در سراسر جهان، ما در اوبه  تسمسم داریم پروژه های موفق که از پرماکالچر (فرهنگ پایدار) استفاده می کنند را معرفی کنیم
البته شما هم میتوانید از شبکه جهانی پرماکالچر که پایگاه داده گسترده ای را برای درک بهتر اینکه کدام پروژه ها در سراسر جهان اجرا می شوند منتشر کرده است استفاده کنید. این سایت به شما امکان می دهد پروژه ها را بر اساس کلمات کلیدی، مناطق آب و هوایی و انواع جستجو کنید تا نتایج خود را بهتر هدف قرار دهید. 

https://permacultureglobal.org/ 

 مزرعه ارگانیک حبیبه - مزرعه ارگانیک حبیبه که در نوویبه، مصر واقع شده است، قبلاً قطعه ای از بیابان با پایه بادیه نشینان بود که بعداً به زمین حاصلخیز تبدیل شد. هدف اصلی کشاورزان حبیبا، آزمایش با توسعه تکنیک های کشاورزی مناسب برای شبه جزیره سینا است. در این زمینه در واقع برای پرورش بذرهای قابل استفاده با مشکلاتی مواجه شده است. مزرعه در معرفی تعدادی از بذرهایی که قادر به زنده ماندن در بیابان هستند موفق بوده است.

https://www.habibacommunity.com/ 


مزرعه Ferme MiKu Valley - Miku در روستایی شرقی انتاریو، کانادا واقع شده است و یک نمونه موفق و همچنین یک سایت آموزشی است. این مزرعه 68 هکتار وسعت دارد و یک مزرعه کوچک، باغ های بازار در حال گسترش، توسعه جنگل های مواد غذایی و یک سایت آموزشی برای طراحی پرماکالچر را در خود جای داده است. آنها میزبان ووفرها در طول سه فصل هستند تا شیوه‌های پرماکولچر خود را تبلیغ کنند و تجربه کسب کنند.

http://www.miku.ca/ 


روستای زیست‌محیطی فایند‌هورن - انجمن بنیاد فایند‌هورن یک آزمایش زندگی آگاهانه، مرکز آموزشی و روستای زیست‌محیطی است که در ساحل غربی اسکاتلند، بریتانیا واقع شده است. این بنیاد مفتخر است که نه تنها از نظر زیست محیطی، بلکه از نظر اجتماعی، اقتصادی و معنوی پایدار است. فایند هورن یک دوره طراحی پرماکالچر را برای اطمینان از آشنایی کامل با اصول پرماکالچر، شیوه های طراحی و کاربرد آنها ارائه می دهد.

https://www.ecovillagefindhorn.com/


 مزرعه گرین بیت - گرین بیت یک مزرعه تولیدی، تجربی و آموزشی و نمایشی است که بر اساس اصول پرماکالچر طراحی شده است که در تولوم، مکزیک واقع شده است. این مزرعه سبزیجات و گیاهان دارویی را برای رستوران های محلی، هتل ها و اعضای جامعه تولید می کند. محصولات اصلی تولید شده عبارتند از: آروگولا، شارد، کلم پیچ، سبزی خردل و کلم بروکلی. در این مزرعه ملاس های یوگا هم برگزار میشو. همچنین میزبان یک برنامه داوطلبانه گسترده است که از مردم سراسر جهان استقبال می کند.

https://www.harmonyglampingtulum.com/green-beat-organic-farm 


بنیاد IDEP - IDEP یک سازمان غیردولتی محلی اندونزیایی است که در بالی، اندونزی مستقر است. این سازمان برنامه های آموزشی، اجتماعی و رسانه ای را برای توسعه پایدار از طریق روش پرماکالچر (فرهنگ پایدار) و مدیریت ریسک ایجاد و ارائه می کند. کار آنها در این بنیاد چهار حوزه را شامل می شود که چرخه تاب آوری را در بر می گیرد، از جمله فرهنگ دائمی، آمادگی در برابر بلایا، واکنش اضطراری و بازیابی جامعه.

https://www.idepfoundation.org/en/ 



مؤسسه پرماکالچر السالوادور - این جنبش مرتبط با پرماکالچر توسط یک سازمان مردمی از کشاورزان پایدار نمایندگی می شود و اتحادی را بین سه انجمن پرماکالچر محلی ایجاد کرده است: انجمن زیست محیطی پرماکولتوریست های سوچیتوتو، انجمن اکولوژیکی کشاورزان بومی کاکاویرا و انجمن پرورش دهندگان دائمی تورولا. ماموریت آنها ترویج فرهنگ دائمی برای ایجاد جامعه ای سالم تر، عاقلانه تر و پایدارتر از نظر زیست محیطی است.

 موسسه کوانگا - کوانگا خانه بزرگترین مجموعه بذر ارگانیک نیوزیلند است. این مؤسسه محل مؤسسه تحقیقاتی Permaculture در Wairoa، نیوزلند است و در سطح بین المللی به دلیل آموزش دانش آموزان و معلمان شایسته و آموزش دیده شناخته شده است. هدف این کارگاه ها افرادی است که علاقه مند به زندگی پایدار و ایجاد تغییر در جامعه خود هستند.

https://koanga.org.nz/ 

برای درک بهتر، کلمه پرماکالچر را باز میکنیم؛ پرماکالچر (Permaculture) ترکیبی از کلمه پرماننت(Premanent)   که به معنی دائمی و پایدار است و کلمه کالچر (Culture)  به دو معنی به کار میرود:  یکی کشت و دیگری فرهنگ. در سال های اولیه از کلمه کشاورزی به جای فرهنگ استفاده میشد ولی امروزه در سیر تکاملی، به فرهنگ دائمی تبدیل شده است و به بیانی زیباتر فرهنگ پایدار نامیده میشود.
در پرماکالچر بسیار به لغت اکولوژی بر میخوریم که لازم میدانم همینجا معنی این کلمه را باز کنم. اکولوژی به معنی بوم شناسی است، بوم‌شناسی در فارسی ترجمه واژگانی از نام لاتین آن یعنی اکولوژی است. ...

از اوبه پرماکالچر حمایت کنید
کمک های مالی سخاوتمندانه شما به ما کمک می کند تا مقالات و رسانه های خبری دنیای پرماکالچر را رایگان ارائه دهیم، و به فارسی زبانان در سراسر جهان آموزش دهیم، الهام باشیم و توانمند تا از طریق پرماکالچر، سبک زندگی پایدارتر و اخلاقی را داشته باشند.در عین حال، جدای، از کمک های فیزیکی و فکری، که می تواند از طریق داوطلبانه انجام دهید، امکان حمایت از پروژه حتی از نظر اقتصادی از طریق تأمین مالی جمعی یا با کمک های داوطلبانه ساده برای کمک به هزینه هایی که به طور اجتناب ناپذیر ایجاد می شود وجود دارد. 

ما فعالان طراحی پرماکالچر می خواهیم با ایجاد یک آکادمی آموزشی، دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و هم چنین رویدادهایی برای انتقال دانش پرماکالچر و ایجاد شبکه‌ های آموزشی و حمایتی برگزار بکنیم و جامعه‌ای با طراحی پرماکالچر در میان فارسی زبانان دنیا به خصوص ایران شکل دهیم و با این کار مفاهیم پرماکالچر را در قالب استانداردهای بین المللی و با توجه به ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و محیط زیستی به فارسی زبانان آموزش داده و شکل گیری شبکه پرماکالچر را راهبری کنیم.

پرماکالچر چیست؟
1.پرماکالچر یک چارچوب خلاّقانه است برای ابداع شیوه های زندگی پایدار.
2.پرماکالچر روشی است عملی مبتنی بر توسعۀ سیستمهای متوازن )از منظر زیست محیطی
​​​​​​​ (، کارآمد و مفید که در همه جا و برای همه کس قابل استفاده است. با بررّسی دقیق راهها و روشهایی که منابع خود را مصرف میکنیم....

درهای اوبه به روی همه باز !
​​​​​​​ به اشتراک گذاشتن و گذراندن لحظات خوب زندگی در طبیعت لذت بخش خواهد بود. اگر می خواهید یک کارگاه آموزشی برگزار کنید، در یک رویداد شرکت کنید، داوطلب شوید تا یاد بگیرید و اجازه دهید ما هم از شما یاد بگیریم، پس به دنیای اوبه خوش آمدی. اگر کنجکاوی، ایده و اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن دارید، اینجا مکان مناسبی برای شماست.

کل پروژه توسط تیمی از داوطلبان پشتیبانی می شود که با عشق به کار خود و علاقه مندی به پروژه، همکاری فعال خود را برای توسعه اوبه اهدا کرده اند و ایمان دارند برای فرهنگی پایدار و بستری مناسب برای آیندگان نیاز است گروهی باشیم که برای فارسی زبانان مسیر را هموار کنیم.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش